employee-story-piotr-1

Minä @ Ruukki

Piotr Gala, Myyntipäällikkö, Puola

Klo 9 maanantaiaamuna minä yleensä…

tutustun tiimini myyntituloksiin ja -toimintoihin, valmistelen raportteja tai pidän viikoittaista kokousta.

Mitä teet työksesi?

Toimin vanhempana myyntipäällikkönä SSAB:n Ruukki Construction -divisioonassa. Vastaan Ruukki Express -ketjun myynnistä ja kehityksestä Puolassa.

Minkälainen urapolku toi sinut tähän tehtävään?

Tulin myyntiedustajaksi Rautaruukin Puolan kattomyyntitoimintojen pariin vuonna 2004. Parin vuoden sisällä sain ylennyksen aluemyyntipäälliköksi vastuualueenani Länsi-Puola. Syyskuussa 2014 minut nimitettiin tähän tehtävään Ruukki Expressille.

Mitä olet opiskellut?

Opiskelin johtamis- ja liiketalouskorkeakoulussa, ja minulla on maisterintutkinto rahoituspalveluiden alalta.

Milloin tulit SSAB:lle töihin?

Tulin Ruukin palvelukseen vuonna 2004.

Mistä pidät eniten nykyisessä työssäsi?

Siitä, että voin kehittää ja käynnistää uusia projekteja sellaisten ihmisten kanssa, joiden sitoutuneisuus ja päämäärätietoisuus ovat huipussaan.

Miten pidät osaamisesi ajan tasalla?

Kehitän taitojani ja osaamistani esimerkiksi osallistumalla johtamis- ja myyntikoulutuksiin ja olemalla aktiivisesti mukana projekteissa. Suurin projekti, johon olen tähän mennessä osallistunut, on Ruukki Express -ketjun toiminnan käynnistäminen Puolassa.

Kerro jokin esimerkki siitä, miten otat turvallisuuden huomioon arjessasi.

Myyntityössä joutuu matkustamaan paljon autolla. Kaikkien tielläliikkujien tulisi huolehtia sekä omasta että muiden turvallisuudesta ja pitää huomionsa liikenteessä. Siirrän puhelut mahdollisuuksien mukaan myöhempään, enkä tietenkään lue tekstiviestejä tai sähköpostia ajaessani.

Mikä haastaa sinut tässä työssä?

Suurin haasteeni on luoda vahva ja tuottava kaupallinen verkosto, jossa jokainen Ruukki Express -myyntipiste on avainasemassa paikallisilla kattotuotteiden tukkumarkkinoilla.

Miten teet töitä asiakkaiden kanssa?

Katto ostetaan yleensä vain kerran elämässä. Tästä syystä jokaisen Ruukki-katon ostajan on saatava tarkka tarjous ja ammattimaista neuvontaa. Haluamme varmistaa, että sekä ostoprosessi että tuotteidemme käyttö on asiakkaalle vaivatonta ja turvallista. Sisällytämme tarjouksiimme myös asennuspalvelut eli vastaamme koko prosessista tilauksesta asennukseen. Tällä tavoin asiakkaamme säästävät aikaa ja rahaa.

Ruukki on globaali yritys. Miten tämä näkyy roolissasi?

Voimme oppia muissa maissa toimivilta kollegoiltamme ja hyödyntää heidän tietojaan ja kokemustaan.

Mikä on sinun suurin panoksesi Ruukin menestyksen eteen?

Kaikki työntekijät, jotka yltävät myyntitavoitteisiin, vaikuttavat positiivisesti yrityksen tulokseen ja markkina-asemaan. Keskityn tavoitteisiini.

Työpäivä takana – mitä teet?

Vietän vapaa-aikani perheen parissa tai juosten. Osallistun puolimaratoneihin, ja tavoitteenani on juosta täysmaraton.

Terästä on kaikkialla. Nimeä oma suosikkisi tai eniten käyttämäsi terästuote.

Moottoripyörä!

Minkä neuvon antaisit potentiaaliselle tulevalle kollegallesi?

Työntekijän tärkeimmät ominaisuudet ovat halu tehdä töitä ja sitoutuminen työhön. Aktiiviset, avoimet, johdonmukaisesti toimivat ja luovat ihmiset pääsevät tavoitteisiinsa ja menestyvät työelämässä.

Kenelle haluaisit lähettää terveisiä?

Haluaisin lähettää terveisiä kaikille kattotuotteiden osastolla, asiakaspalvelutiimeissä, logistiikassa ja tuotannossa työskenteleville kollegoilleni. Haluan myös erikseen kiittää Ruukki Express -tiimiä, sillä ilman heitä en olisi saavuttanut niin paljon.